Verkkokaupan toimitusehdot

Voimassa 1.3.2013 alkaen

Yleistä verkkokaupasta

Verkkokaupan tuotteita myy Paraisten apteekki (y-tunnus 1305179-8).

Myymme tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille Suomeen.

Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Pidätämme oikeuden hintojen ja postikulujen muutoksiin.

Tilaaminen

Tuotteet tilataan internetin välityksellä osoitteesta https://verkko-apteekki.fi ostoskorin kautta.

Kaikki tilaukset vahvistetaan sähköpostilla, jossa ilmoitetaan tilauksen hinta, toimituskulut sekä tilatut tuotteet. Tilausvahvistuksen saaminen edellyttää sähköpostiosoitteen ilmoittamista tilauksen yhteydessä.

Ennen itsehoitolääkkeitä tilanneen asiakkaan tilausvahvistuksen lähettämistä apteekki on puhelimitse yhteydessä asiakkaaseen, ellei tämä ole sitä erikseen tilauksen yhteydessä kieltänyt. Apteekki on myös tarvittaessa yhteydessä asiakkaaseen varmistaakseen lääkkeiden oikean ja turvallisen käytön, mikäli asiakas on tilannut tavallista suuremman määrän itsehoitolääkettä. Puhelimitse annettavan lääkeneuvonnan yhteydessä apteekki opastaa lääkkeiden oikeasta ja turvallisesta käytöstä.

Asiakas sitoutuu jokaisen tilauksen yhteydessä voimassa oleviin toimitusehtoihin.

Tilausvahvistus

Lähetämme sähköpostitse tilausvahvistuksen, josta näet

  • tilausnumeron
  • laskun loppusumman

Maksutavat

Maksu pankkipainikkeilla

Checkout maksunvälityspalvelu välittää maksusi kauppiaalle. Käytössäsi on kaikkien pankkien maksupainikkeet. Checkout on sinulle turvallinen maksutapa. Palvelu on maksulaitoslain siirtymäsäännöksen nojalla merkitty Finanssivalvonnan ylläpitämään maksulaitosrekisteriin. Checkout on Checkout Finland Oy:n (y-tunnus 2196606-6) ylläpitämä palvelu.

Valittuasi maksutavan kauppiaan tarjoamista vaihtoehdoista, maksutapahtuma siirtyy maksutavan järjestelmään. Hyväksyttyäsi maksun ja palattuasi verkkokauppaan, maksu kirjautuu välittömästi suoritetuksi kauppiaalle. Maksu suoritetaan Checkout Finland Oy:n hallinnoimalle tilille, josta se siirretään kauppiaalle.

Postitamme tuotteet kun maksusuoritus näkyy tilillämme. Emme toimita tuotteita postiennakolla. Maksusuoritukset osoitetaan tilille FI9540550016595544, tilausvahvistuksen tietojen mukaisesti.

Käsittelemme tilauksen apteekin aukioloaikaan, kun maksu on suoritettu. Jos maksuna on tilisiirto ennakkomaksuna, pidämme varausta 5 arkipäivää jonka jälkeen tilaus raukeaa, jos maksu on suorittamatta.

Toimitusaika

Saman tai seuraavan arkipäivän aikana käsitellään kello 12.00 mennessä saapuneet tilaukset. Perjantaisin klo 12.00 jälkeen saapuneet tilaukset käsitellään kahden seuraavan arkipäivän kuluessa. Viikonloppuisin tai pyhäpäivinä ei käsitellä tilauksia, vaan näinä päivinä saapuneet tilaukset käsitellään kahden seuraavan arkipäivän kuluessa.

Postitamme tilatut tuotteet mahdollisimman nopeasti. Pankkiyhteyksistä riippuen siihen kuluu 1-3 arkipäivää laskun maksamisesta.

Toimitustapa ja toimituskulut

Toimitus postipakettina tai SmartPOST-pakettina maksaa 6,90 € ja toimituskulut sisältävät posti- ja pakkauskulut.

Kylmässä säilytettäviä tuotteita ei toistaiseksi voida toimittaa postin välityksellä vaan ne noudetaan apteekista.

Vaihto- ja palautusehdot

Apteekin verkkopalvelusta tilatuilla tuotteilla, lääkkeitä ja elintarvikkeita lukuun ottamatta, on kuluttajansuojalain (38/1978) mukainen 14 vuorokauden palautusoikeus. Palautettavan tuotteen tulee olla avaamattomassa alkuperäispakkauksessa ja sen tulee olla myyntikuntoinen, käyttämätön ja muuttumaton. Kuluttaja vastaa palauttamisesta aiheutuneista kustannuksista. Lääkkeillä ei ole palautusoikeutta muulloin kuin tuotevirhetapauksissa, sillä nämä tuotteet eivät ole palautettavissa myyntiin (Kuluttajansuojalaki 38/1978 6. luvun 16 § 4. kohta). Palautettavat tuotteet on lähetettävä takaisin viivytyksettä ja viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen tekemisestä.  

Ongelmatilanteet kuljetuksessa sekä viallisten tuotteiden osalta

Mikäli tuote on kuljetuksen aikana kadonnut, vioittunut tai asiakkaalle on toimitettu väärä tuote, altistunut kuljetuslämpötila-poikkeamille tai on muuta syytä epäillä valmisteen olevan virheellinen, tulee asiakkaan ilmoittaa virheestä välittömästi osoitteeseen medica@paraistenapteekki.fi tai postitse osoitteeseen: Kirkkoesplanadi 32, 21600.

Paketteja säilytetään postin noutopisteessä tai pakettiautomaatissa seitsemän päivää, jonka jälkeen paketit palautuvat apteekille. Tilanteissa, joissa asiakas ei ole noutanut tilaustaan postista, jäävät mahdolliset tilauksen uudelleenlähetyskulut asiakkaan maksettavaksi.

Kuluttajan ja elinkeinonharjoittajan välisissä riitatilanteissa on oltava yhteydessä kuluttajaneuvontaan. Jos kauppasopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).

Ilmoitus virheellisestä toimituksesta tai viallisesta tuotteesta on tehtävä 14 päivän sisällä tuotteen vastaanottamisesta. Jos paketti on vioittunut postissa, on tuotteesta tehtävä välittömästi reklamaatio postiin.

Muuta

Pidätämme oikeuden muuttaa toimitusehtojamme. Asiakkaan on ennen tilaustaan tutustuttava kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.

Apteekki käsittelee kaikki asiakastiedot täysin luottamuksellisesti.

L'Orealin tuotteissa (La Roche posay ja Vichy) on rajoitettu tilausmäärä enintään 6 kpl samaa myyntiartikkelia asiakasta kohden, ellei tuotteen tiedoissa muuta mainita.

Olemme yhteydessä asiakkaaseen mikäli tilauksessa olevaa tuotetta ei ole tukkuliikkeestä saatavana. Apteekista noudettavia tilauksia säilytetään 14 vuorokauden ajan tilauksesta, jonka jälkeen tilaus raukeaa.